RPS introduceert dynamische nieuwe identiteit
Doelgericht bouwen aan ons merk.
RPS, wereldwijd zakelijk dienstverlener en toonaangevend in uiteenlopende sectoren, maakt vandaag zijn nieuwe identiteit en huisstijl bekend, waarmee de zintuigen van de groep weer helemaal op scherp staan. RPS is sinds 1970 uitgegroeid tot een wereldwijd team van 5.600 creatieve professionals en specialisten en heeft het zich gevestigd als een toonaangevende zakelijke dienstverlener dat in 125 landen op alle zes continenten actief is.
De nieuwe en moderne identiteit van het bedrijf is gebaseerd op de waarde die RPS al bijna 50 jaar aan haar klanten biedt in een consoliderende markt. Het positioneert de onderneming voor verdere groei in een geavanceerde, digitaliserende en snel evoluerende markt.
Het nieuwe merk maakt deel uit van een gedurfd programma met strategische initiatieven. Dit moet onze getalenteerde en verbonden medewerkers in staat stellen om aan de eisen van onze klanten te voldoen. Het heeft als doel RPS in staat te stellen zijn belofte ‘Making complex easy’ tot leven te brengen voor klanten, terwijl het zijn doel bereikt om het beste middelgrote adviesbureau in onze wereldwijde industrie te worden.
Het nieuwe merk is getoetst door een onafhankelijke audit van de klantperceptie en een uitgebreid medewerkersonderzoek. Uit deze onderzoeken is de merk essentie van de groep naar voren gekomen via drie kernconcpeten. het doel, de belofte en het gedrag.
Trots
Het vernieuwde merk weerspiegelt het trotse erfgoed van RPS en de stijgende groei die het bedrijf in een kleine 50 jaar heeft oorgemaakt. De nieuwe, hedendaagse identiteit is zodanig ontwikkeld dat het bedrijf in staat is verder te groeien en in te spelen op een complexe wereld waarin marktontwikkelingen elkaar in hoog tempo opvolgen. Met het oog op de consolidatie van de markt is het nieuwe merk RPS een van de strategische initiatieven die de groep wereldwijd positioneren als de beste middelgrote professionele dienstverlener in zijn branche.
Frank Vrolijks, Managing Director RPS Nederland, in een reactie op het nieuwe merk:
“Voor RPS betekent de toekomst vooroplopen in veranderende marktontwikkelingen, het herkennen van groeimogelijkheden en het leveren van complexe oplossingen, zodanig dat ze inzichtelijk en gemakkelijk uitvoerbaar zijn. Behalve dat we investeren in ons merk blijven we onze aandacht richten op onze mensen, technologie en innovatie. Zo kunnen we voortbouwen op de diepgaande expertise die onze klanten waarderen en die ons een groot concurrentievoordeel oplevert in alle markten waarin we actief zijn. We zijn pragmatisch in onze ambities en we zijn in staat de beschikbare middelen in te zetten om onze doelen te bereiken.
Wij hebben ons bestaan te danken aan het vertrouwen en de overtuiging van onze medewerkers, onze aandeelhouders en onze klanten. RPS heeft een veelbelovende toekomst voor de boeg met een nieuw en sterk merk dat de essentie van ons volledige, wereldwijde potentieel omvat, een toegewijd team dat is afgestemd op ons doel, onze aanpak en onze belofte om complexe zaken gemakkelijk te maken – making complex easy.”
Vorig jaar al wijzigde RPS zijn bedrijfsmodel door de wereldwijde structuur in te delen in zes sectoren en twaalf dienstenclusters. Dit onderstreept het internationale karakter van de onderneming en het zorgt voor een eenvoudige koppeling van internationale competenties, zodat de diepgaande expertise op relevante gebieden volledig kan worden benut. Er werden vijf strategische prioriteiten ingevoerd. In het vernieuwde merk dat vandaag wordt geïntroduceerd komen deze prioriteiten tot uiting, en dat betekent wederom een belangrijke stap in de ontwikkeling van de strategie van RPS.
Doel, belofte en aanpak
Het nieuwe RPS is zodanig vormgegeven dat het een verbinding legt tussen talent en merk. Een merk dat overal ter wereld medewerkers, in alle sectoren en dienstenclusters, met elkaar verbindt in één uniforme identiteit. Het nieuwe merk bouwt, op basis van een uitgebreide onafhankelijke beoordeling van de klantbeleving, voort op de diepgaande expertise en de relaties die door klanten worden gewaardeerd het biedt RPS een groot concurrentievoordeel in de markten waarin het bedrijf actief is. De essentie van het nieuwe merk bundelt het DNA van de groep: doel, belofte en aanpak.
- Ons doel – waarom we bestaan
RPS creëert gemeenschappelijke waarde door het oplossen van problemen die relevant zijn voor een complexe, verstedelijkte wereld met een schaarste aan hulpbronnen.
- Onze belofte – wat we doen
RPS gelooft in making complex easy: complexe zaken gemakkelijk maken voor klanten en medewerkers.
- Onze aanpak – hoe we werken
De mensen van RPS richten hun aandacht op het overtuigd pragmatisch oplossen van relevante problemen. Dankzij hun diepgaande expertise en een mondiale invalshoek zijn zij in staat medewerkers en klanten te verbinden, en delen ze het besef dat ze samen sterker zijn. Uitgangspunt bij alles wat ze doen is een winnaarsmentaliteit die gericht is op resultaten, voor onze medewerkers, klanten en de gemeenschap, zonder concessies..
Nieuwe website
Als onderdeel van de merkintroductie is de nieuwe wereldwijde RPS-website nu live: www.rpsgroup.com en is de Nederlandse website gerestyled: www.rps.nl
De opzet van de website is zodanig dat de unieke waardepropositie van RPS – making complex easy – een afspiegeling vormt van de wereldwijde, uniforme activiteiten van de groep. De site vestigt de aandacht op de diepgaande expertise, innovatie en technologie van RPS en koppelt klanten op een eenvoudige en intuïtieve manier aan uiterst gespecialiseerde consultants, dienstverleners en deskundige experts die gericht zijn op het vinden van relevante oplossingen.